Nic se neděje, tak se uvolni a buď v klidu.

Návod jak vstoupit do meditace

Toto cvičení trvá jen několik minut.

 

Posadíte se rovně na pohodlnou židli nebo na postel tak, abyste měli chodidla na podlaze. Ruce položíte volně na stehna. Můžete také sedět se zkříženýma nohama v lotosové pozici. Hlavu držíte vzpřímeně. Během cvičení meditace zůstane vaše tělo naprosto v klidu. Zavřete oči a za zavřenými víčky necháte své oči zvednuté přirozeně lehce nahoru.

Zaměříte svou pozornost na dýchání. Vezmete na vědomí své vdechování i vydechování a snažíte se procítit, jak se proud vzduchu dotýká membrán ve vašem nose a ústech, a živě si představujete pozvolné naplňování a vyprazdňování plic. Dýchejte klidně, aniž byste pocítili tlak nebo křečovitost. Stačí přibližně dvacet nádechů a výdechů. Počítejte své výdechy sestupně od dvaceti do jedné a až dojdete k číslu jedna, budete uvolněnější a klidnější než předtím.

Nyní se soustředíte postupně na jednotlivé části svého těla a vědomě je uvolňujete. Soustředíte se na svůj skalp, kůži pokrývající vaši hlavu, pokračujete uvolněním svého čela, dále očních víček, relaxujete tváře, krk, ramena, levou paži, levou dlaň, pravou paži a tak dále, až se dostanete k pravému chodidlu… Napoprvé budete překvapeni, jak bylo vaše tělo napjaté. Až zrelaxujete celé tělo, ocitnete se ve stavu klidu a pohody, ze kterého se brzy zrodí pocit, jenž se dá nazvat jako „vnitřní úsměv“. V této rovině můžete setrvat tak dlouho, jak jen vám bude příjemné.

Poté opět zaměříte svou pozornost na dýchání. Napočítáte pět výdechů postupně od jedné do pěti, uvědomíte si kde jste, protáhnete se a otevřete oči, uvědomíte si, že se cítíte bdělí a odpočatí, cítíte se lépe než předtím. 

 

Od prvního úspěšného pokusu o meditaci používejte vždy stejný postup jak ji ukončit. Budete mít větší záruku, že z ní nevystoupíte nechtěně, samovolně. A tak si zavedete dva malé vnitřní dechové rituály, jeden pro sestoupení do roviny meditace a druhý pro vystoupení.

 

Nyní si zkuste celé cvičení sami:

 

1 – Pohodlně se usaďte a zavřete oči

2 – Počítejte svůj dech od 20 do 1

3 – Postupně relaxujte vědomě celé tělo

4 – Pokuste se vnímat pocit klidu a uvolnění těla a mysli

5 – Počítejte svůj dech od 1 do 5 a otevřete oči

 

Toto cvičení pak opakujte každé ráno. Můžete ovšem meditovat i večer, nebo tolikrát za den, kolikrát budete chtít.

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode

počítadlo.abz.cz